مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 14:012018-08-18بين الملل

ایندیپندنت: خشم عربستان از اردوغان بر شدت اقدامات آمریکا علیه ترکیه افزود


یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با پرداختن به شدت گرفتن اختلافات میان ترکیه و آمریکا، مدعی شد که دلیل شکل گیری این وضعیت موضوع بازداشت کشیش آمریکایی در ترکیه نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، با اوج گرفتن اختلافات و همچنین جنگ تجاری میان آمریکا و ترکیه گمانه زنی ها درباره دلایل شکل گیری این وضعیت نیز افزایش یافته و در همین رابطه روزنامه ایندیپندنت در گزارشی در این رابطه می نویسد: قابل قبول نیست که بگویم افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه به وسیله آمریکا و اقدام متقابل آنکارا در تعیین تعرفه 533 میلیون دلاری بر کالا های وارداتی از آمریکا فقط به دلیل بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه بوده است.

به نوشته این روزنامه، جنگ تجاری آمریکا و ترکیه فقط بر سر آزادی یک کشیش آمریکایی نیست و این جنگ بر سر خرید سامانه اس 300 روسیه از سوی ترکیه و خودداری از پذیرش حمایت آمریکا از یگان های مدافع خلق ی پ.

گ است.

علاوه بر این موارد اردوغان اکنون به ایران کمک می کند تا تحریم های آمریکا را دور بزند و اعلام کرده که به واردات نفت ایران ادامه می دهد؛ بنابراین از شدت تهدید های واشنگتن برای افزایش تحریم نفت ایران کاسته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایندیپندنت: خشم عربستان از اردوغان بر شدت اقدامات آمریکا علیه ترکیه افزود

ایندیپندنت: خشم عربستان از اردوغان بر شدت اقدامات آمریکا علیه ترکیه افزود