مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 12:062018-08-18دانش

موفقیت محققان دانشگاه شریف در نصب لاینر فلزی «شفت فشار قائم» در سریلانکا


محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به نصب لاینر فلزی شفت فشار قائم در نیروگاه «اوما اویا» در سریلانکا با سیستم رباتیکی ابتکاری شدند.

- موفقیت محققان دانشگاه شریف در نصب لاینر فلزی شفت فشار قائم در سریلانکا محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به نصب لاینر فلزی شفت فشار قائم در نیروگاه اوما اویا در سریلانکا با سیستم رباتیکی ابتکاری شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با نصب آخرین قطعه آبراهه قائم نیروگاه اوما اویا در سریلانکا، عملا کار شافت فشار 620 متری این نیروگاه با روشی کاملا نوین برای اولین بار در جهان و در زمانی کمتر از یک چهارم روشهای رایج با موفقیت به پایان رسید.

مجموعه رباتیکی این پروژه که از بخش های کلیدی و بسیار موثر این طرح محسوب می شود، به طور کامل در ایران طراحی و ساخته و به کشور سریلانکا ارسال شد.

این مجموعه ماشین آلات با انتقال لوله های پوشش فلزی ، نفرات و تجهیزات، امکان انجام عملیات نصب لاینرهای فلزی شافت های قائم نیروگاهها را به صورت ایمن و با سرعت بالا فراهم آورد.

فرآیند لوله گذاری برای لوله های با قطر 2.

2 متر، طول 9 متر، و وزن حدود 25 تن طراحی گردید.

این ربات ها که یک مجموعه 6 عضوی را تشکیل می دهند، قادرند لوله ها را در تونل های عمودی به عمق 650 متر به صورت دقیقاً هم راستا کنند تا عملیات جوشکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت محققان دانشگاه شریف در نصب لاینر فلزی «شفت فشار قائم» در سریلانکا

موفقیت محققان دانشگاه شریف در نصب لاینر فلزی «شفت فشار قائم» در سریلانکا