مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 11:302018-08-18بين الملل

الحیات مدعی شد: سفر هم زمان سردار سلیمانی و فرستاده آمریکا به بغداد


یک روزنامه عربی مدعی شد که فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و فرستاده ویژه آمریکا در عراق به منظور تشکیل دولت این کشور هم زمان به بغداد سفر کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی مدعی شد: اختلافاتی در محافل سیاسی عراق در رابطه با نامزدهای تشکیل دولت آینده عراق به وجود آمده است و برخی از اخبار حاکی از آن است که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و برت مک کورگ، فرستاده ویژه آمریکا در عراق هم زمان به بغداد سفر کرده اند و هدف از این سفر تشکیل دولت آینده عراق است.

براساس این گزارش، اخبار ضد و نقیضی در رابطه با به وجود آمدن اختلافات در ائتلاف النصر که ریاست آن را حیدرالعبادی برعهده دارد، منتشر شده است و دلیل این اختلافات کاندیدا شدن فالح الفیاض برای نخست وزیری عراق و تلاش برای کنار گذاشتن حیدر العبادی است.

برخی منابع مدعی شد که ائتلاف دولت قانون و ائتلاف الفتح از فالح الفیاض دعوت کردند تا نخست وزیری عراق را برعهده بگیرد و این پیشنهاد بنا به درخواست ایران و موافقت نیروهای سنی و کردی انجام شده است.

این منابع مدعی شدند: در حالی که ایران معتقد است حیدر العبادی به دلیل موضع اخیرش در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران شانس نخست وزیر برای دوره دوم را از دست داده است، سردار قاسم سلیمانی دو روز پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الحیات مدعی شد: سفر هم زمان سردار سلیمانی و فرستاده آمریکا به بغداد

الحیات مدعی شد: سفر هم زمان سردار سلیمانی و فرستاده آمریکا به بغداد