مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 10:512018-08-18دانش

در کمیسیون نخبگان بررسی شد وضعیت ثبت پتنت در جهان


وضعیت ثبت پتنت در جهان در کمیسیون نخبگان شورایعالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی،  جلسه 85 کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

این جلسه و در ادامه بررسی موضوع حمایت از کالای ایرانی در حوزه آموزش عالی گزارش تهیه شده در کمیسیون پیرامون وضعیت ثبت اختراع در جهان با توجه به آمار سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به قابل نقل و انتقال بودن امتیاز استفاده تجاری از فرآورده علمی (پتنت) و توجه به موضوع نوآوری باز اهمیت این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش، با توجه به آمار سازمان مالکیت فکری (WIPO) وضعیت امتیاز استفاده تجاری از فرآورده علمی (پتنت) در جهان و 40 درخواست کننده اول براساس تعداد درخواست ها در بازه زمانی 1390 (2011) تا 1393 (2014) معرفی شدند.

در همین رابطه و به منظور مقایسه، تعداد پتنت های ثبت شده از دانشگاه های مهم آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، کره جنوبی و چین نیز مورد بررسی قرار گرفت و برای مقایسه بهتر، تعداد مقالات مشترک بهترین دانشگاه های دنیا در شاخص ارتباط با صنعت (تعداد مقالات مشترک با صنعت) ارائه و مشخص شد که این ارتباط در فعالترین دانشگاه ها حداکث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در کمیسیون نخبگان بررسی شد وضعیت ثبت پتنت در جهان

در کمیسیون نخبگان بررسی شد وضعیت ثبت پتنت در جهان