مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 09:152018-08-18اجتماعي

سرعت وزش باد در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید


رییس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش بادهای 120 روزه در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار ناشی از آن غلظت ذرات غبار در هوای این شهر را به 8 برابر حد مجاز رساند.

- علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- اظهار کرد: وزش بادهای 120 روزه امروز نیز در پنج شهرستان شمال استان فعال است که سبب خیزش گردوغبار و وقوع پدیده طوفان و گردوخاک در مناطق مستعد می شود.

رییس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در 24 ساعت گذشته بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را تا 3000 متر کاهش داد.

وی اضافه کرد: سرعت وزش باد روز گذشته علاوه بر خیزش گردوغبار و کاهش دید، غلظت ذرات معلق در هوای زابل را نیز افزایش داد و موجب شد تا شاخص کیفیت هوای این شهر 8 برابر شرایط مجاز شود.

ملاشاهی در ادامه با بیان اینکه در شهرهای زهک و هیرمند نیز سرعت وزش باد به حدود 70 کیلومتر بر ساعت رسید، گفت: شدت گردوخاک در شهر زهک بیش از سایر نواحی شمال استان شد، بطوری که دید افقی در این شهر به 2000 متر کاهش یافت .

رییس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به صوت موقت سرعت وزش بادهای 120 روزه کاهش می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت وزش باد در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید

سرعت وزش باد در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید