مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 04:102018-08-18سياسي

«فقیر شدن ذخیره ژنتیکی ایرانیان» با مهاجرت فزاینده


یک جامعه شناس معتقد است، مهم ترین خسارت فرهنگی ناشی از مهاجرت ایرانیان، تبدیل شدن مهاجرت به یک امر ارزشمند برای نخبگان و عموم مردم است.

با مهاجرت نخبگان و جوانان و تشکیل خانواده آنان در آن سوی مرزها به سمت رقیق شدن ذخیره ژنتیکی و ژنوم حرکت می کنیم و این .

- یک جامعه شناس معتقد است، مهم ترین خسارت فرهنگی ناشی از مهاجرت ایرانیان، تبدیل شدن مهاجرت به یک امر ارزشمند برای نخبگان و عموم مردم است.

با مهاجرت نخبگان و جوانان و تشکیل خانواده آنان در آن سوی مرزها به سمت رقیق شدن ذخیره ژنتیکی و ژنوم حرکت می کنیم و این ذخیره هر چه فقیرتر و رقیق تر شود، استعدادهای برتر کشورمان را از دست می دهیم.

مهران صولتی در گفت وگو با ایسنا، درباره خسارت فرهنگی مهاجرت ایرانیان بیان کرد: آمار و ارقامی که از دو سال گذشته تا کنون درباره مهاجرت افراد از ایران داریم نشان می دهد که حدود دو میلیون نفر از ایرانیان به فکر مهاجرت بودند و از این تعداد حدود 500 هزار نفر اقدامات لازم برای این کار را انجام داده اند.

او ادامه داد: ما در آستانه و دوران بعد از انقلاب با چند موج مهاجرتی روبه رو بودیم که تقریبا همه ی آنها پیشینه ی سیاسی داشتند؛ هر چند که در برخی از این موج ها مسائل اقتصادی هم دارای اهمیت بودند اما جنبه های سیاسی معطوف به یکسری اعمال محدودیت ها و فشارهای س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فقیر شدن ذخیره ژنتیکی ایرانیان» با مهاجرت فزاینده

«فقیر شدن ذخیره ژنتیکی ایرانیان» با مهاجرت فزاینده