مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مرداد 1397 ساعت 11:452018-08-17اقتصادي

گیاهان دارویی ثروت ملی پنهان کشور است


گیاهان دارویی جزو ثروت ملی پنهان کشور محسوب می شود و از این باب مانند انبار موشکی است که مورد هدف قرار گرفته است.

- پدر طب سنتی ایران گفت: گیاهان دارویی جزو ثروت ملی پنهان کشور محسوب می شود و از این باب مانند انبار موشکی است که مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروفسور حسین خیراندیش در جمع کارشناسان و مسئولان جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: شمال کشور به دلیل بارندگی و وضعیت رطوبتی، جنوب کشور به دلیل گرما و عوارض ناشی از آن و استان های مرکزی کشور نیز به دلیل شدت خشکی در قیاس با منطقه آذربایجان شرایط کشت و تولید گیاهان دارویی را ندارد در حالی که در منطقه آذربایجان به ویژه اردبیل به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و رطوبت متعارف بهترین شرایط برای کشت گونه های مختلف گیاهان دارویی و بهره برداری از آنها فراهم است.

وی با بیان اینکه باید از این ثروت ملی کشور صیانت کرده و جلوی بهره برداری نامناسب و سوءاستفاده های احتمالی گرفته شود، خاطرنشان کرد: ما باید به کشت و عمل آوری گیاهان دارویی حریم ویژه ای قایل شویم و اصالت کشت و عمل آوری گیاهان دارویی را حفظ کنیم چرا که حفظ این امر در حقیقت صیانت از ثروت کشور است.

پدر طب سنتی ایران ضرورت تخصیص اعتبار ویژه برای حوزه تحقیقات و پژوهش را در بخش گیاهان دارویی یادآور شد و بیان کرد: ما حتی می ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی ثروت ملی پنهان کشور است

گیاهان دارویی ثروت ملی پنهان کشور است