مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مرداد 1397 ساعت 11:052018-08-17سياسي

طعم گس طرحی که تبعیض را فریاد می زند


تسهیل خروج زنان از کشور؛ طرحی که با الحاق تبصره ای به بند 3 ماده 18 قانون گذرنامه شکل جدیدی به مطالبه زنان داد .

- تسهیل خروج زنان از کشور؛ طرحی که با الحاق تبصره ای به بند 3 ماده 18 قانون گذرنامه شکل جدیدی به مطالبه زنان داد و باعث شد تا طعم گس ناشی از تبعیض زیر زبان بسیاری از آنها بیش از پیش چشیده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بند 3 ماده 18 قانون گذرنامه که بر اساس آن زنان شوهردار ولو کمتر از 18 سال تنها با اذن کتبی شوهر اجازه خروج از کشور را دارند، در سال 1351 به تصویب رسید.

در زمان طرح این قانون در صحن مجلس سنا، مهرانگیز منوچهریان (اولین سناتور زن و فعال حقوق مدنی) مخالفت شدید الحن خود را اعلام کرد اما با برخورد رییس مجلس سنا (شریف امامی) روبه رو شد به طوری که مخالفت خود را با ترک مجلس سنا اعلام کرد.

بسیاری از فعالان حقوق زنان معتقدند این مقرره قانونی اهانتی به جامعه زنان است و از همین رو از ابتدای تصویب تاکنون شکایات بسیاری از سوی زنان را در پی داشته است؛ محدودیتی که زنان را در ابعاد حقوق شهروندی، مدنی و انسانی به چالش کشید و حتی برخی از فعالان این حوزه از این قانون به عنوان یک اهرم فشاری بر زنان یاد می کنند.

بسیاری از مردان با سوءاستفاده از این محدودیت علیه زنان، همسران خود را منع از خروج کردهاند که همین محدودیت سبب شده زنان بسیاری به الجبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طعم گس طرحی که تبعیض را فریاد می زند

طعم گس طرحی که تبعیض را فریاد می زند