مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 ساعت 21:212018-08-16بين الملل

آمریکا ترکیه را به اعمال تحریم های جدید تهدید کرد


وزیر خزانه داری آمریکا یک روز پس از ابراز تمایل کاخ سفید به حل و فصل جنگ تجاری با ترکیه، از آماده بودن تحریم های جدید برای اعمال علیه آنکارا خبر داد و تهدید کرد که اگر خواسته های واشنگتن محقق نشود، - این تحریم ها اجرایی می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، استیو منوشین وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه جنگ اقتصادی با ترکیه که به بهانه بازداشت یک کشیش جاسوس آغاز شده، آنکارا را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کرد.

منوشین گفته که تحریم های جدیدی برای اعمال علیه ترکیه آماده شده و اگر اندرو برونسون کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه، آزاد نشود، این تحریم ها اجرایی خواهد شد.

آمریکا 10 مرداد به بهانه ناروا بودن اتهامات وارده به اندرو برونسون و لزوم آزادی فوری وی، وزرای دادگستری و کشور ترکیه را تحریم کرد و تنش دیپلماتیک کلید خورد؛ روابط دو کشور البته پیش از آن و با راه افتادن زمزمه های لزوم نقض توافق دو کشور و عدم فروش مابقی جنگنده های اف-35 در راهرو های کنگره، تیره و تار شده بود.

ترکیه که اتهامات وارده را بی اساس می دانست، به تحریم متقابل وزرای آمریکایی روی آورد و این جا بود که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به اقدام تنبیهی اقتصادی روی آورد و تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد ترکیه را دو برابر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا ترکیه را به اعمال تحریم های جدید تهدید کرد

آمریکا ترکیه را به اعمال تحریم های جدید تهدید کرد