مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 ساعت 09:002018-08-15سياسي

شفیعی: آمریکا باید حسن نیتش را به ایران نشان دهد


موضع آمریکا در تمایل به مذاکره با ایران انفعالی و ناشی از اقدامات فعالانه ایران بود.

- یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: موضع آمریکا در تمایل به مذاکره با ایران انفعالی و ناشی از اقدامات فعالانه ایران بود.

نوذر شفیعی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مذاکره با آمریکا، گفت: به نظر می رسد ایران سه نگرانی راجع به آمریکا دارد.

درواقع سه گونه رفتار از آمریکا در گذشته، در حال و احتمالا در آینده باعث شده تا ایران در مذاکره یا رابطه با آمریکا با دیده تردید بنگرد.

وی افزود: اقداماتی که آمریکا در گذشته داشته مانند کودتای 28 مرداد و بعد از آن نیز وادار کردن صدام برای حمله به ایران و حمایت تمام قد از او، رویکردی که در زمان مذاکرات مربوط به برجام و خروج آمریکا از آن داشت و نیز نگرانی از مداخله آمریکا در امور داخلی ایران سه مقطع زمانی است که باعث دل نگرانی برای جمهوری اسلامی ایران شده و برداشت نسبت به آینده بدبینانه است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: این نگرش منفی مانع از این است که ایران نسبت به ایالات متحده آمریکا رویکرد مثبتی داشته باشد، لذا اگر قرار است تصورات منفی از ذهن ایرانیان پاک شود حداقل این است که آمریکایی ها اقدامات نمادین را به منظور حسن نیت و نشان دادن اراده سیاسی برای همکاری با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفیعی: آمریکا باید حسن نیتش را به ایران نشان دهد

شفیعی: آمریکا باید حسن نیتش را به ایران نشان دهد