مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 ساعت 08:212018-08-15پزشكي

30 درصد بیماران مصروع مقاوم به درمان هستند/ردپای خودایمنی در ابتلا به صرع


دبیر سمپوزیوم علمی صرع مقاوم به درمان و اتوایمون با اشاره به اینکه 30 درصد بیماران مصروع مقاوم به درمان هستند، گفت: پنج درصد بیماران مصروع صعب العلاج را می توان با جراحی درمان کرد و در این سمپوزیوم جدیدترین و آخرین دستاورد های پزشکی، - رادیولوژی، تشخیصی و درمانی صرع ارائه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر کوروش قره گزلی در آستانه برگزاری سمپوزیوم علمی صرع مقاوم به درمان و اتوایمون اظهار داشت: صرع بیماری مغزی است که حدود نیم تا یک درصد جامعه مبتلا به آن هستند.

به صورت ناگهانی بروز می کند و دارای حملات تکرار شونده غیرقابل پیش بینی است لذا هر لحظه امکان این حملات وجود دارد از جمله هنگام رانندگی و می تواند سبب تصادف و خسارات جانی و مالی شود.

وی افزود: 70 درصد مبتلایان به صرع با دارو بیماری شان کنترل می شود و می توانند زندگی عادی خود را ادامه دهند، ولی حدود 30 درصد بیماران مصروع صرع مقاوم به درمان داشته یعنی با مصرف 2 تا 3 مدل دارو حملات صرع آن ها ادامه دارد.

این متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر اینکه برای تشخیص بیماران صرع مقاوم به درمان باید بررسی دقیق صورت گیرد و مشخص شده که آیا دارو را به اندازه مصرف کرده اند یا خیر، گفت: بنابراین در این افراد تشخیص و ارزیابی مجدد، بررسی داروها، انجام MRI و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد بیماران مصروع مقاوم به درمان هستند/ردپای خودایمنی در ابتلا به صرع

30 درصد بیماران مصروع مقاوم به درمان هستند/ردپای خودایمنی در ابتلا به صرع