مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1397 ساعت 16:562018-08-14سياسي

ساز و دهل، نغمه ای آشنا و آمیخته با رسوم ماندگار ایلامیان


سازو دهل نوایی که از دل تاریخ فرهنگ این مرز و بوم شنیده می شود و همراه به عنوان یکی از سنت ها در مراسمات به آن توجه و عنایت خاصی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، سازو دهل نوایی که از دل تاریخ فرهنگ این مرز و بوم شنیده می شود و همراه به عنوان یکی از سنت ها در مراسمات به آن توجه و عنایت خاصی شده است.

ساز و دهل نغمه ای آشنا و آمیخته با رسوم ماندگار ایلامیان بوده که از سالیان طولانی و مدید در فرهنگ این دیار پر افتخار حضوری گرم و آمیخته با مهر و محبت داشته است و مردم این دیار از آن در مراسمات مختلف شادی و غم استفاده می کنند.

یکی از نوازندگان قدیمی این ساز می گوید: 42 سال است که ساز می زنم و از این کار خود بسیار راضی و خرسندم چون هیچ چیزی مانند ساز زدن مرا به آرامش نمی رساند.

اکبر در گفت وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: جد بر جد ما هنرمند بوده و به این کار اشتغال داشته و همواره در مراسمات شاد مردم شرکت کرده و لحظات شادی را برای آنان به ارمغان می آوریم.

وی ادامه داد: شاد کردن مردم مهم ترین وظیفه ما بوده که به آن افتخار کرده و در این راه هرچه در توان داشته باشم دریغ نکرده و مردم را شاد می کنم.

این هنرمند اضافه کرد: شاد دیدن مردم برای ما خوشایند بوده و بعید می دانم کاری به این اندازه جالب باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز و دهل، نغمه ای آشنا و آمیخته با رسوم ماندگار ایلامیان

ساز و دهل، نغمه ای آشنا و آمیخته با رسوم ماندگار ایلامیان