مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1397 ساعت 14:102018-08-14بين الملل

تعطیلی پایگاه آمریکایی اینجرلیک احتمالا آنکارا را متحمل هزینه سنگین کند


با تشدید تنش ها میان ترکیه و آمریکا تحلیلگران هشدار دادند، در صورت تعطیلی پایگاه اینجرلیک، پایگاه هوایی اصلی ائتلاف ناتو در ترکیه که مرکزی برای عملیات ائتلاف ضد داعش در سوریه محسوب می شود، - "تعطیلی پایگاه آمریکایی اینجرلیک احتمالا آنکارا را متحمل هزینه سنگین کند" با تشدید تنش ها میان ترکیه و آمریکا تحلیلگران هشدار دادند، در صورت تعطیلی پایگاه اینجرلیک، پایگاه هوایی اصلی ائتلاف ناتو در ترکیه که مرکزی برای عملیات ائتلاف ضد داعش در سوریه محسوب می شود، آنکارا هزینه سنگینی را متحمل خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با کاهش روابط میان دو هم پیمان ناتو در چند هفته اخیر و رسیدن این روابط به پایین ترین سطح خود، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه به واشنگتن هشدار داد که احتمال دارد مجبور شود به دنبال دوستان و هم پیمانان جدیدی باشد.

این هشدار پس از آن بود که اردوغان در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود به بررسی مسایل اقتصادی و تجاری و نیز بحران سوریه پرداخت.

برخی اسنادی که هفته گذشته از سوی رسانه های آمریکای منتشر شده، نشان می دهند، گروهی از وکلای مدافع نزدیک به دولت ترکیه یادداشتی را به دادگاه آدانا، نزدیک ترین شهر به پایگاه اینجرلیک ارائه کرده و بازداشت افسران آمریکایی را به اتهام مشارکت در تلاش برای کودتای ژویی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی پایگاه آمریکایی اینجرلیک احتمالا آنکارا را متحمل هزینه سنگین کند

تعطیلی پایگاه آمریکایی اینجرلیک احتمالا آنکارا را متحمل هزینه سنگین کند