مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1397 ساعت 11:402018-08-14اقتصادي

مردم با رفتار خود به پیشواز تحریم ها رفتند


رییس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: طی دو، سه ماهه اخیر که تحریم ها آغاز نشده بود، مردم با رفتارهایشان به پیشواز تحریم ها رفتند.

- محمدجواد فرزانه در گفت وگو با ایسنا، در خصوص گرانی برخی کالاهای بهداشتی اظهار کرد: در واقع از آنجایی که کالاهای این حوزه در دسته کالاهای لوکس قرار گرفته و دیگر برای این کالاها ارزی اختصاص داده نمی شود، به تبع آن شاهد یک افزایش قیمتی در کالاها هستیم.

از طرفی دیگر واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود، نیز ممنوع شده است البته به غیر از کالاهایی که نمونه داخلی آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال خمیردندانی که در کشور قادر به تولید آن نبوده و یا در فکر تولید آن نیستیم، می توان چنین کالایی را وارد کرد.

البته این کالاها با ارز 4200 تومان وارد نخواهند شد، بلکه بایستی تجار آن را با ارز بازار ثانویه وارد کنند که در نهایت باعث افزایش قیمت در این کالاها خواهد شد.

فرزانه تصریح کرد: از طرفی اکثر کالاهایی که در بازار موجود است، خرید قدیم بوده اما نه من و نه شما نمی توانیم کسی را مجاب کنیم که به قیمت خرید گذشته کالای خود را به فروش برساند تا فروشنده با ارز شناور ثانویه کالای خود را خریداری کند و آن موقع قیمت کالای خود را افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم با رفتار خود به پیشواز تحریم ها رفتند

مردم با رفتار خود به پیشواز تحریم ها رفتند