مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1397 ساعت 06:502018-08-14دانش

انحلال بیش از 50 درصد مراکز علمی کاربردی استان/ریزش 25 درصدی مدرسان دانشگاه


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد از انحلال 12 مرکز این استان تا سال 98 به دنبال مصوبه شورای عالی اداری خبر داد و گفت: با این حال دانشگاه براساس برنامه ششم توسعه هم به لحاظ کمی و هم کیفی توسعه و رشد خواهد یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد صالح احمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت مهارت آموزی این دانشگاه مبتنی بر نیاز بازار، اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد از رشته های این دانشگاه کاردانی و 40 درصد کارشناسی است که قرار است این نسبت به 70 درصد کاردانی و 30 درصد کارشناسی تغییر کند.

وی با بیان این که بسیاری از کسانی که به آموزش عالی ورود می کنند به دنبال کسب مدرک هستند نه مهارت آموزی، اظهار کرد: شاید یکی از علل بروز این نوع گرایش، محوریت مدرک در سیستم استخدامی کشورمان باشد که موجب ترویج مدرک گرایی در جامعه شده است.

وی ادامه می دهد: البته به دنبال واگذاری تصدی های دولت و تقویت بخش خصوصی از یک سو و بی ارزش شدن مدرک نسبت به گذشته از نگاه مردم، عواملی باشند که جامعه را اندک اندک به سمت اهتمام بیشتر به مهارت آموزی و مهارت داشتن سوق دهد.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره تاثیر مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انحلال یا ادغام مراکز آموزش علمی کاربردی وابسته به بخش های دولتی، گفت: این مصوبه تاثیری 25 درصدی روی کاهش مراکز دانشگاه جامع علمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انحلال بیش از 50 درصد مراکز علمی کاربردی استان/ریزش 25 درصدی مدرسان دانشگاه

انحلال بیش از 50 درصد مراکز علمی کاربردی استان/ریزش 25 درصدی مدرسان دانشگاه