مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مرداد 1397 ساعت 09:252018-08-13اقتصادي

10 هزار حلقه غیر مجاز در کشور پلمب شد/ احتمال وقوع فروچاله در دشت های کشور


مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی کشور گفت: در کشور 320 هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که امسال تاکنون 10 هزار حلقه از آنان پلمب شده و برای پلمب مابقی آنان برنامه هایی در نظر گرفته شده اما باید اعتبارات به حد کافی باشد.

- 10 هزار حلقه غیر مجاز در کشور پلمب شد/ احتمال وقوع فروچاله در دشت های کشور مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی کشور گفت: در کشور 320 هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که امسال تاکنون 10 هزار حلقه از آنان پلمب شده و برای پلمب مابقی آنان برنامه هایی در نظر گرفته شده اما باید اعتبارات به حد کافی باشد.

عبدالله فاضلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ایجاد فروچاله در زمین حاصل پیامدهای طبیعی یا دخالت های انسان است.

وی با بیان این که بیشتر فروچاله ها در سطح دشت ها اتفاق افتاده است، افزود: فرو نشست زمین بر اثر بهره برداری بیش از حد از منابع آب زیر زمینی، پایین رفتن سطح آب و افت سطح آب های زیر زمینی در داخل آبخوان ها اتفاق می افتد و در واقع خالی شدن فضای تشکیل دهنده میان ذرات آبرفت از آب است که موجب می شود فشار بین منفذی برداشته شود و ذرات متراکم شده و فرو نشست رخ دهد.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی کشور تصریح کرد: اگر آبرفت ها روی سفره های کاستی (سفره های متشکل از سنگ آهک) ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار حلقه غیر مجاز در کشور پلمب شد/ احتمال وقوع فروچاله در دشت های کشور

10 هزار حلقه غیر مجاز در کشور پلمب شد/ احتمال وقوع فروچاله در دشت های کشور