مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مرداد 1397 ساعت 09:102018-08-13سياسي

شعبانی: حقوق شهروندی مستلزم نگاه ویژه و تلاش بیشتر است


حقوق شهروندی مستلزم یک نگاه ویژه در قالب مجموعه ای از مقررات است که نیازمند تلاش بیشتر، همفکری حقوقدانان و بررسی جامع تری باشد.

- یک وکیل دادگستری گفت: حقوق شهروندی مستلزم یک نگاه ویژه در قالب مجموعه ای از مقررات است که نیازمند تلاش بیشتر، همفکری حقوقدانان و بررسی جامع تری باشد.

قاسم شعبانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به انتشار نخستین گزارش سالانه پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی اظهار کرد: فی نفسه این قبیل اقدامات که بتواند حقوق شهروندان و آزادی های مردم و جامعه را تبیین کرده و برای مردم نسبت به حقوقشان آگاهی افزایی داشته باشد، بسیار جای تحسین و تشکر دارد.

وی افزود: نکته مهم این است که اساساً نگارش، تهیه و تدوین این قبیل حقوق متأسفانه در جامعه ما مغفول مانده و کمتر مشاهده می شود که نویسندگان ما در این بخش که بیشتر حقوق سیاسی و اجتماعی شهروندان محسوب می شود، نگاشته و یا پژوهشی انجام داده باشند.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: بیشتر حقوقدانان و نویسندگان ما به طور سنتی در امور حقوق خصوصی، جزا و یا رشته های دیگر حقوق کار کرده اند.

بخش حقوق شهروندی مظلوم بوده و کمتر به آن پرداخته شده است.

صرف نظر از اینکه این قبیل متون و آثار چه جایگاهی دارد و چگونه می تواند افکار جامعه را به سمت و سوی خاصی هدایت کند، دو سه نک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعبانی: حقوق شهروندی مستلزم نگاه ویژه و تلاش بیشتر است

شعبانی: حقوق شهروندی مستلزم نگاه ویژه و تلاش بیشتر است