مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1397 ساعت 07:352018-08-12اقتصادي

ساخت نانوالیاف پلیمری با قابلیت تصفیه آب و پساب


محققان دانشگاه سیستان و بلوچستان با استفاده از روشی ساده و کم هزینه به ساخت غشاهایی از نانوالیاف پلیمری دست یافتند که کارایی بالا در تصفیه آب و پساب دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راضیه بیگمرادی مجری طرح، فناوری غشایی را یکی از فناوری های استراتژیک در دنیا توصیف کرد که کاربردهای گسترده ای در فرایندهای مختلف مانند نفت، دارو، صنایع غذایی و آب دارد.

وی با بیان اینکه این فناوری قادر است اغلب آلودگی های محلول، معلق و زیستی در آب را حذف کند، خاطر نشان کرد: با توجه به وابستگی کامل کشور به فناوری غشایی و واردات انواع غشاها، بومی سازی و توسعه این فناوری از ضرورت های تحقیقاتی حال حاضر کشور به شمار می رود.

بیگمرادی اضافه کرد: از این رو این تحقیقات با رویکرد ساخت غشاهای نانولیفی با کارایی بالا برای تصفیه آب و پساب اجرایی شد.

مجری طرح نتایج این طرح پژوهشی را گام مؤثر در بهبود فرایند تولید غشاهای نانولیفی دانست و اظهار کرد: از نتایج به دست آمده از این تحقیق می توان در راستای توسعه این فناوری بهره برداری کرد، ضمن آنکه منجر به کاهش هزینه های تولید و ارائه محصولی با کیفیت بالاتر در یک مرحله می شود.

بیگمرادی محصول نهایی این تحقیق را غشاهایی با کاربرد در صنایع تصفیه آب و پساب دانست و گفت: روش تولید این محصول ساده، قابل کنترل و کارآمد برای ساخت غش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوالیاف پلیمری با قابلیت تصفیه آب و پساب

ساخت نانوالیاف پلیمری با قابلیت تصفیه آب و پساب