مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مرداد 1397 ساعت 19:002018-08-11اقتصادي

تحریم می کنند؛ ما سه پله صعود می کنیم!


ایران تا چهار سال دیگر از رده هجدهم اقتصادهای بزرگ جهان به رده پانزدهم صعود می کند و چین جای آمریکا را در رده اول می گیرد؛ این گزارش را امروز بانک اقتصاد جهانی اعلام کرده که نشان می دهد تلاشهای ترامپ برای زمین زدن ایران جواب نخواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمریکا ما را تحریم کرد، بیش از 1500 هزار میلیارد تومان غول نقدینگی که به دست خودمان ساخته بودیم از بازارهای ارز و سکه سر درآورد، قیمت دلار حدود 150 درصد جهش کرد، تورم بنا به ادعای کارشناسان به 45 درصد رسیده، با این حال بانک جهانی اذعان دارد که ایران تا چهار سال آینده اقتصاد پانزدهم جهان می شود .

با توجه به عدم همسویی اروپا و جامعه جهانی با دیدگاههای ترامپ، افق مناسب اقتصاد ایران دور از ذهن نیست؛ حتی اگر بعضی مسوولان کشورهای عراق، کره جنوبی یا برخی کشورهای خلیج فارس با حذف دلار از معامله با ایران یا عدم واردات نفت ایران بخواهند خود را از چشم ما بیندازند.

به گفته پایگاه آماری صندوق بین المللی پول، ایران تا پایان سال 2017 با تولید ناخالص اسمی داخلی بر اساس شاخص قدرت خرید به ارزش 1644.

71 میلیارد دلار، هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان بوده است.

این رقم برای سال جاری و سه سال آینده نیز افزایشی خواهد بود و ایران تا پایان سال 2021 برای نخستین بار خواهد توانست به اقتصادی 2 تریلیون دلاری تبدیل شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم می کنند؛ ما سه پله صعود می کنیم!

تحریم می کنند؛ ما سه پله صعود می کنیم!