مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1397 ساعت 14:352018-08-07پزشكي

رشد قارچ گونه کانال های نامعتبر طب سنتی


معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به رشد قارچ گونه سایت ها و کانال های نامعتبر طب سنتی در فضای مجازی گفت: مردم هر گیاهی را به عنوان گیاهان دارویی مصرف نکنند.

- ریحانه معینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر انواع و اقسام اطلاعات ضد و نقیض درباره علوم پزشکی به خصوص طب ایرانی در فضای مجازی منتشر می شود که بسیاری از آن ها هیچ منبع و سندی حتی در کتب طب سنتی ندارند.

وی افزود: حتی موضوع به شکلی است که گویا عده ای با هدفی خاص از جمله بالا بردن آمار بازدیدکنندگان در حال تولید این اطلاعات هستند و از آن جایی که این مطالب هیچ سندی ندارند و اصولا ممکن است هیچ تحقیقی درمورد آنها انجام نشده باشد نه می توان آن ها را رد کرد و نه می توان تایید نمود؛ اصولا نباید به چنین اخباری توجه کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: دسته دیگری از این مطالب درباره علوم پزشکی به طور کلی و از جمله طب ایرانی مواردی هستند که تحقیقات اولیه روی آنها انجام شده ولی هنوز قطعی نشده اند؛ به عنوان مثال اثر یک گیاه بر روی دیابت که ممکن است تنها یک مطالعه اولیه درباره آن انجام شده باشد، اما خبر آن با بزرگنمایی در شبکه های مجازی منتشر می شود به نحوی که افراد تصور می کنند اثرات آن به صورت قطعی است؛ اما بعد از مدتی عده ای آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد قارچ گونه کانال های نامعتبر طب سنتی

رشد قارچ گونه کانال های نامعتبر طب سنتی