مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1397 ساعت 13:462018-08-07سياسي

یک کارشناس سیاسی تاجیک: مشارکت مالی «تاشکند» در ساخت «راغون» بعید نیست


رییس انجمن ملی کارشناسان سیاسی تاجیکستان توافق بین رؤسای جمهور تاجیکستان و ازبکستان در مورد مشارکت «تاشکند» در ساخت نیروگاه «راغون» را بعید ندانست.

- رییس انجمن ملی کارشناسان سیاسی تاجیکستان توافق بین رؤسای جمهور تاجیکستان و ازبکستان در مورد مشارکت تاشکند در ساخت نیروگاه راغون را بعید ندانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، عبدالغنی محمدعظیم اف رییس انجمن ملی کارشناسان سیاسی تاجیکستان در نشستی توافق بین امام علی رحمان و شوکت میرضیایف در مورد مشارکت مالی ازبکستان در ساخت نیروگاه برق آبی راغون را دور از احتمال ندانست.

وی در این خصوص گفت: ممکن است تاشکند بتواند 300 تا 500 میلیون دلار برای ساخت نیروگاه برق آبی راغون اختصاص دهد.

محمدعظیم اف ادامه افزود: مشارکت مالی ازبکستان در ساخت این نیروگاه بزرگ می تواند روابط پایدار میان 2 کشور را برای ده ها سال تضمین و به ضامن دریافت آب لازم در فصل کشت تبدیل شود.

 وی تصریح کرد: پس از به قدرت رسیدن میرضیایف مقامات عالی دوشنبه و تاشکند در پی جبران فرصت های از دست رفته در روابط میان 2 کشور برآمدند.

این کارشناس گفت: در جریان سفر رحمان به تاشکند به مانند سفر میرضیایف از تاجیکستان اسناد زیادی به امضا می رسد که این در نوبه خود بیانگر این مهم است که رهبری 2 کشور مصصم به جبران فرص های ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک کارشناس سیاسی تاجیک: مشارکت مالی «تاشکند» در ساخت «راغون» بعید نیست

یک کارشناس سیاسی تاجیک: مشارکت مالی «تاشکند» در ساخت «راغون» بعید نیست