مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1397 ساعت 10:502018-08-07اقتصادي

شرایط ساخت وساز برای روستاییان بومی گلستان تسهیل می شود


مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان از تصویب مصوبه ای در جهت تسهیل شرایط ساخت و ساز برای بومیان روستاهای استان با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها خبر داد.

- حسن خسروی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه میان سازمان امور اراضی کشور و بنیاد مسکن، از 28 بهمن ماه سال 93 عملا ساخت مسکن روستایی و الحاق آن به بافت با ابهام مواجه بود.

وی افزود: در این تفاهم نامه الحاق بافت موردی در خارج از بافت روستاها مشمول عوارض می شد هم چنین دوره 10 ساله طرف هادی آن باید سپری می شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان افزود: اخیراً با حضور شخص استاندار گلستان برای نخستین بار طی 20 سال اخیر در کمیسیون تبصره(1) ماده(1) سازمان جهاد کشاورزی استان مصوبه ای در خصوص تأمین مسکن روستاییان داشتیم.

خسروی ادامه داد: بر اساس این مصوبه اجازه الحاق موردی به بافت روستا در صورت گذشت 5 سال از طرح هادی داده شده و همچنین برای روستاییان ساخت و ساز تا 50 متر خارج از بافت روستا عوارض تعلق نمی گیرد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: با این کار از مهاجرت بی رویه از روستاها به شهر و رشد حاشیه نشینی جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: ضوابط اجرایی این مصوبه پس از جلسه ای که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهیم داشت طی هفته های آینده ابلاغ خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط ساخت وساز برای روستاییان بومی گلستان تسهیل می شود

شرایط ساخت وساز برای روستاییان بومی گلستان تسهیل می شود