مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1397 ساعت 13:252018-08-05بين الملل

چرا بشار اسد در جنگ سوریه پیروز شده است؟


مجله آتلانتیک در مقاله ای نوشت، با وجود آنکه زمانی به نظر می رسید بشار اسد، رییس جمهوری سوریه با شکست کامل فاصله چندانی ندارد اما اکنون او توانسته دوباره قدرتش را باز پس گرفته و دشمنانش را شکست دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجله آتلانتیک آمریکا نوشت: بعد از هفت سال جنگ داخلی در سوریه که باعث آوارگی نیمی از جمعیت این کشور، ویران شدن بسیاری از شهرها و کشته شدن بالغ بر 500 هزار نفر شد.

اکنون به نظر می رسد که بشار اسد در آستانه پیروزی قرار دارد.

در ماه ژوییه نیروهای وفادار به بشار اسد شهر درعا را جایی که قبل از بالا گرفتن جنگ داخلی در سوریه نقطه آغاز اعتراضات در سال 2011 بود، بازپس گرفتند.

به این ترتیب بشار اسد نواحی جنوب یکی از آخرین مناطق تحت کنترل شورشیان را فتح کرد.

نویسنده این مقاله به نام کریستفر فیلیپس تصریح می کند: با این حال جنگ هنوز در سوریه تمام نشده و هنوز نواحی شمال و شمال شرق این کشور تحت کنترل کردها و ادلب تحت کنترل شورشیان است و پیروزی نهایی نیز با توجه به ویرانی های برجای مانده در بردارنده هزینه های فراوان خواهد بود.

با این حال اکنون به نظر می رسد که بشار اسد از سرجایش تکان نمی خورد در حالی که وی فراتر از اشخاصی مثل باراک اوباما، نیکولا سارکوزی و دیوید کامرون که زمانی در دوران رهبری خود می گفتند، وی در عرض چند ماه سقوط می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بشار اسد در جنگ سوریه پیروز شده است؟

چرا بشار اسد در جنگ سوریه پیروز شده است؟