مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مرداد 1397 ساعت 09:052018-08-04سياسي

توضیحات عضو کمیسیون امنیت ملی درباره FATF


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ گاه بحث پیوستن به FATF مطرح نبوده است و فقط بررسی برخی از لوایح آن انجام شده است و اگر قرار باشد در روابط خارجی اقدامی انجام شود بدون اذن رهبری نخواهد بود.

- مرتضی صفاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اخیراً در کشور پیرامون موضوع FATF نظرات غیر کارشناسی و غیرمعقولی از سوی برخی ارائه شده است که صحت ندارد.

وی افزود: هیچ گاه بحث پیوستن به FATF مطرح نبوده است و فقط چندین لایحه و مفاد آن بررسی شده است که مفاد تصویبی آن را هم خودمان در مجلس تعیین می کنیم که در حوزه شفافیت های مالی است.

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: با توجه به شرایط فعلی که تحریم های آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است، برخی از لایحه ها و مفاد آن بررسی شده که ایران در لیست سیاه FATF قرار نگیرد چرا که اگر در این لیست سیاه قرار بگیرد، علاوه بر تحریم های آمریکا که وضع کرده است، تحریم های سنگین دیگری در حوزه بانکی و پولی گریبان گیرمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: خیلی از موارد مقابله با تروریسم و پول شویی هم در مجلس بررسی و تصویب شده است که در جهت شفاف سازی مسائل مالی و عدم قرار گیری ایران در لیست سیاه FATF است و لذا قضیه پیوستن به FATF مردود و باطل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات عضو کمیسیون امنیت ملی درباره FATF

توضیحات عضو کمیسیون امنیت ملی درباره FATF