مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مرداد 1397 ساعت 16:112018-08-01اقتصادي

ارزآوری 100 میلیون دلاری صادرات سازه و تجهیزات گلخانه ای برای کشور


مشاور معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از ارزآوری 100 میلیون دلاری صادرات سازه و تجهیزات گلخانه ای طی سال گذشته برای کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سبزوار، ولی الله بنی عامری ظهر امروز در بازدید از طرح های احداث گلخانه در این شهرستان گفت: سال گذشته ایران با توسعه بیش از یک هزار و 600 هکتار فضای گلخانه ای جایگاه نخست در جهان را کسب کرد که امسال هم پیش بینی احداث 3 هزار هکتار فضای گلخانه در کشور را داریم تا جایگاه خود در جهان را حفظ کنیم.

وی افزود: برنامه توسعه گلخانه های کشور از سال 95 آغاز شده و تا پایان سال 1404 ادامه دارد و پایان این برنامه 50 هزار هکتار گلخانه در کشور احداث می شود.

مشاور معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: هدف از توسعه فضاهای گلخانه ای، انتقال بخشی از تولیدات سبزی و صیفی از فضای باز به داخل گلخانه ها به منظور صرفه جویی در مصرف آب، افزایش عملکرد در واحد سطح، تولید در خارج از فصل و ارزش اقتصادی بالاتر این محصولات به دلیل خارج از فصل بودن و کمک به اشتغال پایدار است.

بنی عامری با بیان اینکه سال گذشته حدود 100 میلیون دلاری صادرات سازه و تجهیزات گلخانه ای ارزآوری در این زمینه بوده است، توضیح داد: همچنین سایر محصولات با بیش از 300 میلیون دلار ارزآوری که بیشتر در حوزه سبزی و صیفی جات بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزآوری 100 میلیون دلاری صادرات سازه و تجهیزات گلخانه ای برای کشور

ارزآوری 100 میلیون دلاری صادرات سازه و تجهیزات گلخانه ای برای کشور