مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مرداد 1397 ساعت 14:112018-08-01پزشكي

هاری پارسال 12 نفر را در ایران کشت/ ثبت سالانه 180 هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور


کارشناس مسئول اداره زئونوز مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به بیماری هاری در کشور، گفت: در سال گذشته 12 نفر در کشور به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

- هاری پارسال 12 نفر را در ایران کشت/ ثبت سالانه 180 هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور کارشناس مسئول اداره زئونوز مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به بیماری هاری در کشور، گفت: در سال گذشته 12 نفر در کشور به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمد زینلی پیش از ظهر امروز در کنفرانس علمی بیماری های مشترک انسان و حیوان که در سالن همایش های باقرالعلوم یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه عامل بیماری های مشترک بین انسان و حیوان عامل هایی همچون ویروسی، باکتریایی، انگلی و قارچی هستند، گفت: بین 800 تا 880 بیماری های واگیردار شناخته شده است که این نشان دهنده اهمیت این بیماری هاست.

وی با اشاره به اینکه 45 تا 60 درصد بیماری های نوپدید و بازپدید بیماری های زئونوز هستند، افزود: دستگاه های همچون فرمانداری ها، استانداری ها، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان محیط زیست، نیروی انتظامی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، شوراهای شهر و روستا ارگان هایی هستند که باید در کنار دانشگاه علوم پزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاری پارسال 12 نفر را در ایران کشت/ ثبت سالانه 180 هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور

هاری پارسال 12 نفر را در ایران کشت/ ثبت سالانه 180 هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور