مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 مرداد 1397 ساعت 11:332018-07-29پزشكي

هشدار در مورد خطر حمله قلبی برای غواصان چاق و مسن


آن دسته از افرادی که به غواصی زیر آب علاقه دارند، اما سن نسبتا بالایی داشته و با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند، بهتر است از این کار اجتناب کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از ساینس دیلی، آن دسته از افرادی که به غواصی زیر آب علاقه دارند، اما سن نسبتا بالایی داشته و با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند، بهتر است از این کار اجتناب کنند.

بررسی های علمی نشان می دهد این دسته از افراد به طور جدی با خطر حمله قلبی مواجه هستند و لذا ضروری است ابتدا وزنشان را کاهش دهند و سپس برای غواصی اقدام کنند.

پژوهش هایی که در این زمینه در استرالیا صورت گرفته، حاکیست فشار ناشی از غواصی در زیر آب بر بدن انسان در حدی است که می تواند به وقوع سکته قلبی بینجامد و این مساله به خصوص در افرادی که دچار اضافه وزن هستند و سن بالایی نیز دارند، جدی است.

افراد مسن و چاق معمولا دچار مشکل فشار خون و کلسترول بالا هستند و لذا خطر مرگ آنها بر اثر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی زیاد است.

از همین رو این افراد نباید با غواصی کردن در زیر آب با جان خود بازی کنند.

اگر چه کل آمار مرگ و میر در حین غواصی در جهان پایین است و از 181 نفر در کل دنیا تجاوز نمی کند، اما آمار مرگ در زمان غواصی به علت سکته قلبی روز به روز بیشتر می شود و این رقم در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در مورد خطر حمله قلبی برای غواصان چاق و مسن

هشدار در مورد خطر حمله قلبی برای غواصان چاق و مسن