مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مرداد 1397 ساعت 09:082018-07-28اقتصادي

کرمان رقیب پیدا کرد/ ترویج کشت پسته به عنوان محصولی جایگزین در کرمانشاه


کشت پسته به عنوان محصول جایگزین کشت های پرمصرف آبی، در استان کرمانشاه مورد استقبال باغداران قرار گرفته و کشاورزان این استان از سال 90 به صورت جدی وارد کشت این محصول ارز آور شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، اهمیت اقتصادی پسته که معروف به طلای سبز است برهیچ کس پوشیده نیست.

پسته به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خاصی را در بین تولیدات کشاورزی دارا است و این محصول بخش عمده ای از صادرات غیر نفتی را تشکیل می دهد.

 حدود 55 درصد از تولید جهانی و بیش از 70 درصد از صادارت جهانی پسته در شرایط کنونی در اختیار کشور ما قرار دارد.

ایران در تولید 14 محصول باغی و زراعی جزو 10 کشور برتر جهان است (80 درصد زعفران، 60 درصد پسته، 19 درصد خرما، 12 درصد گردو، 8.

5 درصد کشمش و زردآلو و هشت درصد انواع لیموی)، اما به دلیل فقدان صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سهم ایران از صادرات محصولات فوق بسیار ناچیز است حال اگر در کنار تولید این محصولات صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی متناسب وجود داشته باشد، از ضایعات این محصولات جلوگیری کرده و موجب ایجاد ارزش افزوده و فرصت های شغلی جدید می شود.

براساس این گزارش، حدود 18 هکتار باغ پسته بارور از نوع ارقام پسته اکبری، کله قوچی و احمدآقایی و بیش از 33 هکتار باغ پسته غیربارور در استان کرمانشاه وجود دارد که در آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمان رقیب پیدا کرد/ ترویج کشت پسته به عنوان محصولی جایگزین در کرمانشاه

کرمان رقیب پیدا کرد/ ترویج کشت پسته به عنوان محصولی جایگزین در کرمانشاه