مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 مرداد 1397 ساعت 02:502018-07-26اقتصادي

اقتصاد زباله ای/درآمدزایی 2.2 میلیارد تومانی از زباله های تهران


در فعالیتی علمی پژوهشی که نتایج آن اخیراً انتشار یافته است، محققان ایرانی "اقتصاد زباله ای" را مورد بررسی قرار داده و به جنبه های مختلف آن به عنوان اقتصادی غیررسمی اشاره کرده اند.

- در فعالیتی علمی پژوهشی که نتایج آن اخیراً انتشار یافته است، محققان ایرانی "اقتصاد زباله ای" را مورد بررسی قرار داده و به جنبه های مختلف آن به عنوان اقتصادی غیررسمی اشاره کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حواشی و پس کرانه های اکثر محیط­ های شهری ایران، به ویژه کلان شهرهای ملی و منطقه­ ای، همچون سایر کشورهایی که در آرزو و تکاپوی پیشرفت هستند، فقر دارای مدل انباشتگی منحصربه فرد و روبه افزایشی است؛ به گونه ای که از واپسین دهه­ های قرن بیستم بود که پدیده­ ای به نام شهری شدن فقر با بازتاب­ هایی نظیر ساخت­ یابی سکونت­ گاه­ های غیررسمی و حاشیه­ نشینی رشد یافت.

حاشیه جنوبی کلان شهر تهران به عنوان یکی از کانون­ های تجمع افراد کم درآمد و فقیر در قالب سکونت­ گاه­ های غیررسمی و رسمی فقیرنشین، دارای مسائل و پدیده­ های نوظهور بسیاری است که با شناخت آن می­ توان در جهت کمک به تعدیل فقر فضایی و انباشتگی آن در حاشیه این کلان شهر ملی و همچنین اقتصاد منطقه­ ای، اقدام مؤثری به عمل آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد زباله ای/درآمدزایی 2.2 میلیارد تومانی از زباله های تهران

اقتصاد زباله ای/درآمدزایی 2.2 میلیارد تومانی از زباله های تهران