مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 مرداد 1397 ساعت 16:412018-07-26فرهنگي

یک کارشناس مطرح کرد حذف قلم زنی و نقطه پردازی در آثار جدید استاد فرشچیان


کارشناس هنرهای تجسمی در تحلیل تابلوهای اهدایی استاد فرشچیان به موزه آستان قدس رضوی گفت: به مروز زمان در آثار جدیدتر استاد برخی فنون از جمله نقطه پردازی کمرنگ و حذف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، طی جلسه ای کارگاهی در محل موزه مرکزی آستان قدس رضوی، حمید جاجرمیکارشناس معماری و هنرهای تجسمی این مرکز به بررسی و تحلیل آثار هنری استاد محمود فرشچیان پرداخت.

وی در این نشست با بیان زندگینامه این نقاش بزرگ ایرانی، قدرت دست فرشچیان را در سن 89 سالگی حیرت انگیر خواند و گفت: این توانایی در این سن به تمرین مستمر و انگیزه و اعتماد قلبی ایشان برمی گردد.

این کارشناس دلایل ممتاز بودن آثار فرشچیان را برشمرد و اظهار داشت: تأثیر سبک قلم گیری از اساتیدی چون رضا عباسی و حسین بهزاد، آشنایی کامل با نقاشی ایرانی از دوره تیموری تا معاصر، آشنایی کامل با اسلوب نقاشی غرب و شرق، آشنایی کامل با آناتومی انسان، حیوانات و گیاهان، بهره گیری از استعاره در آثار، به کارگیری احساس تغزلی و شاعرانه در آثار، طراحی بسیار قوی و شناخت و به کارگیری هوشمندانه رنگ، از دلایل برتری کار این استاد بزرگ نقاشی است.

جاجرمی در ادامه با نمایش تابلوهای نقاشی استاد فرشچیان به سیری که این آثار طی کرده اند پرداخت و با بیان اینکه تابلوی عصر عاشورا از نظر کمپوزیسیون، رنگ و موض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک کارشناس مطرح کرد حذف قلم زنی و نقطه پردازی در آثار جدید استاد فرشچیان

یک کارشناس مطرح کرد حذف قلم زنی و نقطه پردازی در آثار جدید استاد فرشچیان