مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 مرداد 1397 ساعت 10:302018-07-26بين الملل

انرژی و اتحادیه اروپا در دستورکار ماکرون در اسپانیا و پرتغال


امانوئل ماکرون امروز (پنجشنبه) در اولین سفر به اسپانیا و پرتغال به عنوان رییس جمهوری فرانسه با هدف بازنگری در اتحادیه اروپا، با این دو متحد جنوبی کشورش که به کمک پاریس برای مرتبط کردن شبکه های انرژی خودشان به اروپا نیاز دارند، - رایزنی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه ابتدا با پدرو سانچز، نخست وزیر سوسیالیست جدید اسپانیا که اندکی پس از به قدرت رسیدن در ژوئن به پاریس سفر کرده بود، دیدار می کند.

این سفر به چشم نشانه ای از تمایل سانچز به ایفای نقش پررنگ تر در امور اروپایی در مقایسه با سلف خود ماریانو راخوی دیده می شود.

یک منبع در دفاتر ماکرون تمایل سانچز به مشارکت بیشتر در امور اروپایی را در زمانی که پاریس با مقاومت مقابل خط مشی اصلاح اتحادیه اروپا از جانب دیگر کشورها و نه فقط آلمان روبه روست، ستود.

به گفته این منبع رهبران اسپانیا و فرانسه روابط بسیار نزدیکی دارند و درباره اهداف آنها برای منطقه یورو هماهنگی کاملی وجود دارد.

علاوه بر این ماکرون در تلاش است تا حمایتی برای بودجه منطقه یورو کسب کند که از نظر او گامی نمادین به سمت همبستگی نزدیک تر اروپایی است.

اسپانیا و پرتغال در پی بحران مالی سال 2008 چندین میلیون یورو بسته نجات دریافت کردند و تجربه چنین همبستگی را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی و اتحادیه اروپا در دستورکار ماکرون در اسپانیا و پرتغال

انرژی و اتحادیه اروپا در دستورکار ماکرون در اسپانیا و پرتغال