مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1397 ساعت 15:352018-07-23فرهنگي

زلزله تاریخ را در کرمانشاه نلرزاند


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اعلام کرد: خوشبختانه هیچ آسیبی به بناهای تاریخی قرار گرفته در منطقه و کانون زلزله ی (روز گذشته یک شنبه 31 تیر ماه) در استان کرمانشاه وارد نشده است.

- جلیل بالایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در منطقه زلزله زده "سرپل ذهاب" و "تازه آباد" و یک منطقه ی دیگر که کانون زلزله بوده اند، بنا و عمارت تاریخی نداریم، بیشترِ آثار تاریخی شامل تپه ها، نقش برجسته ها و محوطه های گردشگری هستند.

اما خوشبختانه از محوطه های میراثی هیچ گزارشی نسبت به وارد شدن آسیب به آن ها گزارش نشده است.

او با تاکید بر سالم بودن نقش برجسته ی "آنوبانی نی" و دیگر نقش برجسته ها در این منطقه در سرپل ذهاب، افزود: خوشبختانه چون آن ها چسبیده به کوه هستند هیچ آسیبی روی آن ها نداشته ایم.

عموما بناها و عمارت هایی که در سازه هستند قدری در معرض خطر قرار می گیرند وگرنه نقش برجسته ها، سنگ نوشته ها، تپه ها و محوطه های تاریخی ما کمترین آسیب را می بینند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بناهای تاریخی در کرمانشاه مانند حمام ها، تکایا و مساجد بیشتر در معرض تهدید هستند که خوشبختانه در این دو شهرستان چنین بناهایی نداریم و هر چه که در شهرستان دالاهو قرار دارند، خوشبختانه آسیب ندیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله تاریخ را در کرمانشاه نلرزاند

زلزله تاریخ را در کرمانشاه نلرزاند