مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1397 ساعت 13:052018-07-23اقتصادي

لزوم انجام سونوگرافی دام ها پیش از ذبح


​متخصص بیماری های تولیدمثل دام گفت: شناسایی دام های آبستن با روش سونوگرافی می تواند سبب جلوگیری از کشتار دام های مولد شود.

- هادی کاووسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از جنبه های مهم اقتصادی در پرورش دام های سبک، تشخیص زود هنگام آبستنی، شناسایی دام های قصر(غیر آبستن) با روش سونوگرافی و حذف آن ها از گله است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد دامدار از آبستن بودن دام بی اطلاع است و بارها مشاهده شده که دام پس از ذبح در کشتارگاه آبستن بوده است، افزود: از این رو شناسایی دام های آبستن با روش سونوگرافی می تواند سبب جلوگیری از کشتار دام های مولد شود.

این متخصص دامپزشکی بیان کرد: تشخیص زود هنگام دام های آبستن، تشخیص سن آبستنی، تشخیص موارد چند قلو آبستنی، تشخیص موارد پاتولوژیک و تشخیص زود هنگام دام های قصری که دارای مشکلات تولیدمثلی هستند به منظور حذف از گله از دیگر مزایای انجام سونوگرافی برای تشخیص آبستنی در دام ها است.

کاووسی ادامه داد: شناسایی زود هنگام دام های قصر یکی از مهم ترین مباحث در حوزه پرورش و تولید است که باید تولیدکنندگان با آن توجه کنند.

وی اظهار کرد: برای انجام سونوگرافی در دام های سبک در سطح گله لازم است حداقل 40 روز از زمان آخرین قوچ اندازی گذشته باشد تا با دقت کافی بتوان آبستنی را تشخیص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم انجام سونوگرافی دام ها پیش از ذبح

لزوم انجام سونوگرافی دام ها پیش از ذبح