مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1397 ساعت 11:362018-07-23بين الملل

روز شمار تاریخ: محمد رضا پهلوی اسراییل را به رسمیت شناخت


امروز 1 مرداد 1397 خورشیدی برابر با 9 ذی القعده 1439 هجری و 23 جولای 2018 میلادی است که رویداد های تاریخی از جمله رژیم غاصب اسراییل توسط محمد رضا پهلوی به رسمیت شناخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس": امروز 1 مرداد 1397 خورشیدی برابر با 9 ذی القعده 1439 هجری و 23 جولای 2018 میلادی است که رویداد های تاریخی زیر به وقوع پیوست.

*اعلام به رسمیت شناختن رژیم غاصب اسراییل توسط "محمدرضا پهلوی" در ایران (1339 ش) در ایامی که جنگ تبلیغاتی بین ایران و چند کشور، از جمله شوروی و چین به دلیل نزدیکی بیش از حد شاه به آمریکا و واگذاری امتیازات گوناگون به ایالات متحده، به اوج خود رسیده بود، دولت منوچهر اقبال، نخست وزیر وقت، برای ایجاد رابطه با دولت صهیونیستی اسراییل مشغول مذاکره بود سرانجام دولت ایران، اسراییل را به صورت شناسایی محدود و غیر رسمی (دوفاکتور) به رسمیت شناخت.

ظاهراً بین دو دولت، سفیر مبادله نگردید ولی همیشه یکی از ماموران وزارت خارجه به عنوان کاردار در اسراییل اقامت داشت و نماینده دولت اسراییل در ایران به عنوان وابسته اقتصادی، وظایف نماینده سیاسی را انجام می‏ داد.

به دنبال برقراری رابطه بین ایران و رژیم صهیونیستی، جمال عبدالناصر رییس جمهور مصر، نطق تندی علیه شاه ایراد کرد و از اینکه ایران، اسراییل را به رسمیت شنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز شمار تاریخ: محمد رضا پهلوی اسراییل را به رسمیت شناخت

روز شمار تاریخ: محمد رضا پهلوی اسراییل را به رسمیت شناخت