مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1397 ساعت 11:362018-07-23بين الملل

اجرای طرح جاه طلبانه پاکسازی آب اقیانوس ها با لوله کشی


طرح جاه طلبانه جمع آوری زباله های اقیانوس ها از طریق یک لوله انتقال زباله و ضایعات بسیار طولانی بعد از گذشت 5 سال در مراحل پایانی خود به سر می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس،طرح جاه طلبانه جمع آوری زباله های اقیانوس ها از طریق یک لوله انتقال زباله و ضایعات بسیار طولانی بعد از گذشت 5 سال در مراحل پایانی خود به سر می برد.

قرار است در قالب این طرح و از اواخر سال جاری میلادی با استفاده از قدرت باد و با بهره گیری از امواج دریایی زباله ها به طور خودکار به این لوله منتقل شوند و برای جمع آوری آنها برنامه ریزی شوند.

بخش عمده زباله هایی که قرار است به این شکل جمع آوری شوند، شایعات پلاستیکی خواهند بود که به علت سبک بودن می توانند بر روی سطح آب شناور باقی بمانند.

قرار است ایستگاه های دریایی به منظور کنترل نحوه عملکرد این لوله ها و شیوه جمع آوری زباله ها توسط آنها ایجاد شود.

یک نگرانی عمده این است که لوله های جمع آوری زباله در برابر توفان های دریایی به شدت آسیب پذیر هستند و لذا باید راه حلی برای برطرف کردن این مشکل در نظر گرفته شود.

یکی از راه حل های در نظر گرفته شده در این زمینه طراحی این لوله ها به شکل نعل اسب هایی به طول 600 متر است که بتوانند از طریق لنگرگاه هایی مستحکم در دریا تثبیت شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جاه طلبانه پاکسازی آب اقیانوس ها با لوله کشی

اجرای طرح جاه طلبانه پاکسازی آب اقیانوس ها با لوله کشی