مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1397 ساعت 09:502018-07-23بين الملل

لیبی محور گفتگوی وزرای خارجه تونس و فرانسه


وزرای خارجه تونس و فرانسه طی دیدارشان آخرین تحولات در لیبی را مورد بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الیوم السابع، خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود آخرین تحولات اوضاع لیبی و میزان آمادگی ها برای انجام انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور که قرار است براساس نتایج نشست پاریس در 29 مه پیش از پایان 2018 اجرایی شود را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه تونس همتای فرانسوی خود را در جریان نتایج سفری که از 11 ژوئن 2018 به طرابلس، طبرق و بنغازی داشت و نیز دیدارهایی که با طرف های مختلف لیبیایی در نشست پاریس انجام داده بود، قرار داد.

جهیناوی تاکید کرد: تونس به دنبال ثبات در لیبی است و از همه طرح ها با هدف پیشرفت روند سیاسی براساس نقشه راه سازمان ملل که غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل در حال انجام آن است حمایت می کند.

همچنین دو طرف در این نشست روابط تونس و فرانسه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی مهم مشترک از جمله لیبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزرای تونس و فرانسه در این دیدار نتایج سفر امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه به تونس را در 31 ژانویه و اول ماه فوریه 2018 در سایه نشست کمیته پیگیری اجرای توافقنامه های منعقد میان دو کشور را بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیبی محور گفتگوی وزرای خارجه تونس و فرانسه

لیبی محور گفتگوی وزرای خارجه تونس و فرانسه