مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 تیر 1397 ساعت 11:502018-07-22اقتصادي

برداشت یک هزار تن میگوی پرورشی با ارزآوری 5 میلیون دلار در میناب


رییس اداره شیلات میناب از برداشت بیش از یک هزار تن میگوی پرورشی از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از 12 هزار تن میگو از مزارع میناب برداشت شود.

- خلیل حیدری در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: مرحله نخست برداشت میگوی پرورشی در میناب از اواخر خرداد آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد.

رییس اداره شیلات میناب اظهار کرد: مرحله دوم ذخیره سازی میگو در شهرستان میناب از اوایل مرداد آغاز و تا نیمه دوم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی، میناب را حائز رتبه نخست میگوی پرورشی در سطح کشور در ادوار گذشته عنوان کرد و افزود: بیش از یک هزار تن میگوی پرورشی در مرحله نخست از مزارع میگوی میناب برداشت شده که پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از 12 هزار تن میگو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

حیدری، کشورهای اسپانیا، چین، کره جنوبی، فرانسه، تایوان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را از مهم ترین نقاط صادرات این محصول نام برد و بیان کرد: مرحله نخست برداشت میگو در شهرستان میناب بیش از 5 میلیون دلار ارزآوری را برای کشور به همراه داشته است.

رییس اداره شیلات میناب تعداد مزارع پرورش میگوی این شهرستان را 115 مزرعه دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد 90 مزرعه در سایت تیاب شمالی و 25 مزرعه نیز در تیاب جنوبی مشغول به فعالیت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت یک هزار تن میگوی پرورشی با ارزآوری 5 میلیون دلار در میناب

برداشت یک هزار تن میگوی پرورشی با ارزآوری 5 میلیون دلار در میناب