مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 تیر 1397 ساعت 10:252018-07-22اقتصادي

سهم 50 هزار میلیاردی صنعت، معدن و تجارت از تسهیلات بانکی


از مجموع 117 هزار میلیارد تومانی که بانک ها در سه ماهه ابتدایی سال جاری تسهیلات پرداخت کرده اند، حدود 50 هزار میلیارد آن به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک ها هر ساله و بر اساس مسئولیت واسطه گری خود در اقتصاد ایران تسهیلاتی را برای گردش بخش های اقتصادی پرداخت می کنند که روند آن در چند سال گذشته همواره رو به افزایش بوده است.

این در حالی است که برای سال قبل بانک ها حدود 613 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های اقتصادی پرداخت کرده اند هر چند که این رقم در مقایسه با بیش از 660 هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی پیش بینی کرده بود، بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان فاصله داشت.

در سه ماهه نخست سال جاری آمارها از این حکایت دارد که بانک ها حدود 117 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 16.

3 درصد افزایش دارد.

با توجه به اهمیت تامین سرمایه در گردش برای بنگاه های اقتصادی در این مدت حدود 74 هزار و 200 میلیارد تومان یعنی 63 درصد کل مبلغ پرداختی به تامین سرمایه در گردش اختصاص داشته است.

صنعت، معدن و تجارت به عنوان سه بخش مهم اقتصاد ایران و سهم مهمی که در رشد اقتصادی دارند همواره از درصد بالایی از تسهیلات بانکی پرداختی استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 50 هزار میلیاردی صنعت، معدن و تجارت از تسهیلات بانکی

سهم 50 هزار میلیاردی صنعت، معدن و تجارت از تسهیلات بانکی