مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 تیر 1397 ساعت 09:552018-07-22پزشكي

آذربایجان شرقی می‎تواند جزو استان‎های پیشرو در تولید گیاهان دارویی باشد


رییس اداره فرآورده‎های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو آذربایجان شرقی گفت: استان ما می‎تواند جزو استان‎های پیشرو در تولید گیاهان دارویی باشد.

- رییس اداره فرآورده‎های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو استان: آذربایجان شرقی می‎تواند جزو استان‎های پیشرو در تولید گیاهان دارویی باشد رییس اداره فرآورده‎های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو آذربایجان شرقی گفت: استان ما می‎تواند جزو استان‎های پیشرو در تولید گیاهان دارویی باشد.

احمد میرزازاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: هیچ رتبه‎بندی مبنی بر جایگاه استان ما در تولید داروهای گیاهی انجام نشده، با توجه به این که معاونت غذا و دارو یک اداره ‏نوپا است، چنین رتبه بندی صورت نگرفته است، اما با توجه به تنوع و گستره گیاهی که در آذربایجان داریم، استان ما جزو 10 استان برتر کشور خواهد بود.

همچنین هیچ آماری از گیاهان بومی استان در دسترس نیست و طبق مکاتبه‎ای که با جهاد کشاورزی داشته‎ایم، این سازمان هنوز اعلام نکرده است که چه گیاه دارویی در استان ما در سطح وسیع کشت شده است و در چه زمینه‏ای پیشرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان ما، سه واحد داروسازی شهید قاضی ، زهراوی و دانا مشغول به کار هستند که محصولات گیاهی نیز جزو تولیداتشان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی می‎تواند جزو استان‎های پیشرو در تولید گیاهان دارویی باشد

آذربایجان شرقی می‎تواند جزو استان‎های پیشرو در تولید گیاهان دارویی باشد