مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 تیر 1397 ساعت 04:362018-07-22سياسي

فرزان شهیدی آرایش و زمینه های همگرایی ائتلاف های پارلمانی عراق


شرایط مبهم سیاسی در عراق پس از برگزاری انتخابات و مطالبه ی عمومی مردمی در زمینه ی خدمات رسانی احزاب را برای تسریع در روند تشکیل دولت جدید تحریک کرده است، - مقاله ی پیش رو علل همگرایی گروه ها و ائتلاف های پارلمانی را بررسی کرده است.

با پایان یافتن دوره نمایندگان سابق پارلمان عراق، تحرک گروه های سُنی و کرد با هدف ائتلاف و نقش آفرینی بیشتر در پارلمان شدت گرفته است.

اجلاس اخیر استانبول با حضور اکثریت نمایندگان سنی را می توان از این موارد برشمرد، هر چند که این اجلاس به نتیجه ی قابل توجهی دست نیافت.

گروه های کردی نیز در پی بهبود وضعیت سیاسی خود به ویژه پس از تقلیل جایگاه در اثر برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان، به دنبال افزایش قدرت سیاسی از طریق ائتلاف های پارلمانی هستند.

شیعیان نیز بلافاصله بعد از انتخابات فعالیت های خود را آغاز کردند و تا کنون تقریبا آرایش سیاسی آنان مشخص شده است و بزرگترین ائتلاف پارلمانی را تشکیل می دهند.

نتایج قطعی انتخابات پارلمانی اخیر عراق هنوز دارای ابهام است و ائتلاف‎های موجود نیز دچار فراز و نشیب فراوان هستند؛ با این حال این یادداشت می کوشد وضعیت ائتلاف های پارلمانی را با تاکید بر گروه های کرد و سنی توصیف کند و زمینه های همگرایی که منجر به ائتلاف آنان شده است را بررسی نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرزان شهیدی آرایش و زمینه های همگرایی ائتلاف های پارلمانی عراق

فرزان شهیدی آرایش و زمینه های همگرایی ائتلاف های پارلمانی عراق