مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 تیر 1397 ساعت 04:002018-07-22سياسي

مشاوران اقتصادی دولت مقصرند


یک عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مشکلات اقتصادی این روزهای کشور، مشاوران اقتصادی دولت را در به وجود آوردن این شرایط مورد انتقاد قرار داد.

- محمد قلی یوسفی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که کسانی که در دستگاه دولتی به عنوان اقتصاددان و یا تکنوکرات کار می کنند باید پاسخگوی مسائل پیش آمده باشند، اظهار کرد: آنها باید پاسخ دهند که چرا با مشاوره های اشتباه خود و سیاست هایی که طراحی کردند کشور را به اینجا رسانده اند.

اینها حتی اگر توجیه کننده سیاست های دولت هم بوده باشند باز هم مقصرند.

وی با بیان این که تولید در ایران خفه شده است گفت: تکنوکرات ها یک زمانی تولید را در کشور ما به این دلیل ضعیف کردند که می گفتند ایجاد رانت می کند، در حالی که حالا در قبال رانت های بسیار عظیمی که تجار و دلالان در قبال ارزهای نفتی به جیب زدند سکوت می کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به برخی از مشاوران اقتصادی دولت اظهار کرد: این مشاوران حتی اگر استاد دانشگاه باشند بازهم بی سواد هستند و احتمالا از طریق برخی از رانت ها هم سود می برند.

یوسفی با بیان این که کار تولیدی کاری بسیار پرزحمت و دیر بازده است، گفت: طبیعی است در این شرایط بسیاری از دولتمردان سرمایه های خود را در بخش تولیدی وارد نمی کنند، چرا که آنها خواهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاوران اقتصادی دولت مقصرند

مشاوران اقتصادی دولت مقصرند