مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 18:212018-07-21بين الملل

آلمان تحریم اقتصادی ترکیه را لغو کرد


دولت آلمان که به دلیل نحوه برخورد دولت ترکیه با مظنونین به همکاری با عوامل کودتای سال 95 و دستگیری اتباعش، آنکارا را تحریم کرده بود، با لغو حالت فوق العاده در ترکیه، - این تحریم ها را برچید.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آلمان در واکنش به پایان یافتن وضعیت اضطراری دو ساله در ترکیه، تحریم اقتصادی علیه آنکارا را پایان داد و هشدار امنیتی مسافران راهی ترکیه را هم ملغی کرد.

سه روز پیش بود که دولت ترکیه، حالت فوق العاده ای را که در نتیجه کودتای نافرجام تیر ماه 1395 اعلام شده بود، منقضی کرد.

(خبر مرتبط") دولت ترکیه در سایه اختیارت خاصی که بر اساس حالت فوق العاده برایش ایجاد شده بود، بیش از 50 هزار نفر را بازداشت و حدود 150 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرد؛ مخالفان دولت مستقر ترکیه باور دارند که کودتای تابستان 1395 یک نمایش از پیش برنامه ریزی شده برای دادن بهانه کافی به دست دولت برای پاکسازی ارتش، بدنه اجرایی دولت و حتی دستگاه قضایی از مخالفان حزب عدالت و توسعه بوده است.

آلمان از همان روزهای اول بعد از کودتا، نسبت به نوع برخورد با عوامل مظنون به همکاری در کودتا معترض بود و برگزاری دادگاه های عادلانه را خواستار می شد؛ برلین در واکنش به اعلام وضعیت فوق العاده در ترکیه، نسبت به تبعات سف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان تحریم اقتصادی ترکیه را لغو کرد

آلمان تحریم اقتصادی ترکیه را لغو کرد