مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 15:052018-07-21پزشكي

همدان پیگیر راه اندازی مرکز پیوند کبد است


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از پیگیری برای راه اندازی مرکز پیوند کبد در همدان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا عبادیان شنبه 30 تیرماه در دومین همایش نفس در همدان، با بیان اینکه در عرصه اجتماعی، فرهنگی و علمی هیچ پدیده ای به اندازه اهدای عضو پیچیده و در عین حال شریف نیست، گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی دو سرنوشت در پیش رو دارند، یا زیر خاک بروند یا اینکه شاداب و با طراوت در تن کس دیگری به زندگی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه عمل اهدای عضو باعث تداعی ایام دفاع مقدس می شود که چه کسانی از جان خود می گذشتند تا به دیگران زندگی بخشند، افزود: اهدای عضو کار خیری است که اکنون در رگ و پی جامعه ما جریان دارد.

عبادیان بیان کرد: وقتی با برخی از خانواده های بیمار مرگ مغزی همصحبت می شویم و از شرایط بیماری عزیزانشان حرف می زنیم، کمتر از یک ساعت به اهدای عضو رضایت می دهند به طوریکه آنها در مدت کوتاهی تصمیم بزرگی می گیرند.

وی با بیان اینکه اهدای عضو مصداق بارز آیه ومن تطوع خیرا فان الله شاکر علیم است، ادامه داد: هر بیمار مرگ مغزی می تواند حداقل به یک نفر و حداکثر به 8 نفر حیاتی دوباره اهدا کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تصادفات در کشور یکی از بالاترین ارقام را دارد و می توان از اعضای بیماران مرگ مغزی استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان پیگیر راه اندازی مرکز پیوند کبد است

همدان پیگیر راه اندازی مرکز پیوند کبد است