مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 13:202018-07-21اقتصادي

ایران عضو باشگاه جهانی تولیدکنندگان ماده بودارکننده گاز شد


ماده بودارکننده گاز مصرفی کشور در تمام سال هایی که از عمر صنعت گاز ایران می گذرد، از طریق واردات از 2 کشور تامین می شد و این در حالی است که اکنون با احداث واحد صنعتی تولید این ماده، - ایران به عنوان سومین کشور تولید کننده ماده بودارکننده در دنیا شناخته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به این پروژه گفت: طراحی پایه این پروژه توسط پژوهشگاه صنعت نفت که صاحب لیسانس این تکنولوژی در کشور است انجام شده، سپس طراحی تفصیلی آن در واحد مهندسی طرح به سرانجام رسید و به مرحله اجرا درآمد.

حسن منتظر تربتی افزود: این پروژه با پایان پیشرفت فیزیکی آماده ورود به مرحله راه اندازی است که با راه اندازی آن، علاوه بر تامین تمام نیازهای داخل کشور به ماده بودارکننده، می توان بخشی از این فرآورده را به خارج از کشور نیز صادر کرد.

وی با تشریح اهمیت مرکاپتان ها (ماده بودارکننده گاز طبیعی) در صنعت گاز اظهار کرد: گاز طبیعی در صورت نشت می تواند خسارت های بسیاری را ایجاد کند از این رو نیاز داریم گاز را به نحوی بودارکرده تا از بروز انفجار و حریق پیشگیری کنیم.

این مقام مسئول، مرکاپتان را از پایه های اساسی ایمنی در صنعت گاز برشمرد و تاکید کرد: با تزریق ماده بودار کننده می توان از نشتی گاز مطلع و مانع از خسارت های مالی و جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران عضو باشگاه جهانی تولیدکنندگان ماده بودارکننده گاز شد

ایران عضو باشگاه جهانی تولیدکنندگان ماده بودارکننده گاز شد