مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 13:202018-07-21بين الملل

سه نکته کمتر گفته شده از قطعنامه 598


دلایل قبول قطعنامه و صرف نظر کردن امام از ادامه جنگ تا تنبیه متجاوز اما منحصر به وضعیت اقتصادی ایران، بیم حمله شیمیایی به شهرهای بزرگ مانند فاجعه حلبچه و موفقیت های نظامی عراق در سال 1367 و حتی پیام آمریکا با ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در عصر ایران به بهانه پخش مستندی در تلویزیون فارسی بی بی سی به مناسبت سی اُمین سالگرد قبول قطعنامه 598 نوشت: چون پاره ای واقعیت های تکمیلی دیگر درباره دلایل مجاب شدن امام خمینی به پایان جنگ اضافه بر موارد اشاره شده در فیلم جام زهر نیز قابل ذکر است جا دارد به این بهانه به آنها هم اشاره شود.

البته می خواستم این یادداشت را بلافاصله پس از اولین نوبت پخش در چهارشنبه شب بنویسم که سی اُمین سالگرد قطعنامه هم بود اما احساس کردم این سوء تفاهم پدید می آید که تماشای بازپخش آن در روز های پنجشنبه و جمعه را تبلیغ یا توصیه می کنیم و از این رو موکول کردم به بعد از سومین نمایش.

غالب بخش های فیلم البته از آرشیوهای صدا و سیما تهیه شده و به جز بخش های اندکی که منبع آن تلویزیون عراق در دوران صدام حسین و حاوی صحنه های ناراحت کننده پیکرهای بچه های ما در برخی عملیات نافرجام است، بقیه از صدا و سیما و سایت های داخلی است و کافی است با مستندهای من و تو مقایسه شود که کمترین همپوشانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه نکته کمتر گفته شده از قطعنامه 598

سه نکته کمتر گفته شده از قطعنامه 598