مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 12:552018-07-21اجتماعي

جدال با مرگ صدها ماهی در رودخانه گدار نقده


​رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: با توجه به خشک شدن برخی از زیر شاخه های آب ورودی به رودخانه گدارچای دهها قطعه ماهی گرفتار در این آبها پس از نجات ، - به تالاب سلدوز انتقال داده شد.

اکبر محمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: طبق گزارشات واصله مردمی مبنی براحتمال تلف شدن دهها قطعه ماهی در کانال ورودی آب به رودخانه گدارچای نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نقده با حضور در محل، دهها قطعه ماهی را پس از نجات درتالاب سلدوز رهاسازی کردند.

وی افزود: با شروع فصل گرما وکم شدن آبهای روان در بستر رودخانه گدار چای وزیر شاخه های منتهی به این رودخانه گودال هایی از آب پدید می آید که با گرم شدن هوا آب های راکد این گودال ها آرام آرام تبخیر می شود وموجبات به دام افتادن و تلف شدن آبزیان وماهی ها در این گودال ها فراهم می شود.

محمدیان تصریح کرد: رودخانه گدار چای از ارتفاعات مرزی ایران در اشنویه شرچشمه گرفته وپس از طی 70 کیلومتر ومشروب ساختن دشتهای حاصلخیز اشنویه وسلدوز ( نقده) به پارک ملی دریاچه ارومیه می ریزد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: این شهرستان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و طبیعی دارای تالابهای بین المللی به ثبت رسیده بوده و به علت قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان مهاجر مأمن پرندگان مهاجر وبومی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال با مرگ صدها ماهی در رودخانه گدار نقده

جدال با مرگ صدها ماهی در رودخانه گدار نقده