مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 11:302018-07-21بين الملل

درخواست ماتیس برای معافیت برخی کشورها از قانون تحریم ها علیه روسیه


جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا از کنگره این کشور تقاضا کرد برخی کشورها را از مجازات های مربوط به تحریم هایی که آمریکا علیه ارتش روسیه اعمال می کند، - معاف سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای به تاریخ 20 ژوییه عنوان کرد: روسیه باید بابت رفتار "تجاوزگرانه و بی ثبات کننده اش" تاوان بپردازد اما نباید مجازات شامل حال هم پیمانان آمریکا یا کشورهای دیگری شود که واشنگتن در حال توسعه روابطش با آن ها است.

این اقدام ماتیس همزمان با نگرانی های فزاینده درباره اعمال تحریم علیه هند و کشورهای آسیایی دیگری که واشنگتن برای ارتباط نزدیک تر با آنها تلاش می کند اما سابقه خرید سلاح از روسیه را دارند، صورت می گیرد.

به طور خاص کشور هند بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان بوده و چندین دهه است که برای دستیابی به تجهیزات نظامی و دانش کارشناسی نظامی به روسیه متکی است.

این کشور اخیرا با روسیه بر سر خرید سیستم های دفاع هوایی اس – 400 وارد مذاکره شده است.

ماتیس در نامه ای به جان مک کین، رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا از قانونگذاران آمریکایی که مشغول تهیه لایحه جامع سیاست گذاری دفاعی هستند خواست به وزارت خارجه آمریکا اجازه دهند در صورتی که پای منافع راهبردی در روابط با کشورهایی که در حال رف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست ماتیس برای معافیت برخی کشورها از قانون تحریم ها علیه روسیه

درخواست ماتیس برای معافیت برخی کشورها از قانون تحریم ها علیه روسیه