مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 10:012018-07-21اجتماعي

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس: نگاه غیرواقع بینانه در برنامه درسی وجود دارد


عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: نگاه ایده آل گرایانه و غیرواقع بینانه در برنامه درسی وجود دارد در حالی که باید اهداف در مدارس قابل تحقق باشند.

- ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادق زاده عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در برنامه تلویزیونی پرسشگر با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی به عنوان اسناد بالادستی هستند که باید به آنها توجه شود، اظهار کرد: برنامه ها در صورتی موفق خواهند بود که پاسخگوی چالش های آموزش و پرورش در هر حوزه باشند.

وی افزود: در زمانی که مسؤول کمیته مطالعات نظری سند تحول بنیادین بودم، چند آسیب را شناسایی کردم از جمله اینکه برنامه درسی به شدت دانش گرا و حافظه گراست؛ این یک چالش است و اگر تأکید برنامه درسی روی دانش باشد از تحول ابعاد دیگر شخصیتی دانش آموزان غافل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده با اشاره به اینکه یک نگاه تفکیکی بین اهداف و دیدگاه های شناختی، عملی و عاطفی وجود دارد که معضلی برای نظام برنامه ریزی درسی شده است، ادامه داد: هدف شناختی به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته و به بخش های دیگر کم توجهی شده است؛ یک آسیب دیگر این است که تفکیک خطرناک میان دو بُعد آموزش و پرورش داشته ایم و برخی تصور کردند باید امور تربیتی را از آموزش جدا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس: نگاه غیرواقع بینانه در برنامه درسی وجود دارد

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس: نگاه غیرواقع بینانه در برنامه درسی وجود دارد