مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 08:462018-07-21اجتماعي

برنامه ریزی برای نصب گنبد جدید حرم امام حسین(ع) سرعت گرفت


با روند رو به پایان طرح مقام سازی و لاغرسازی ستون های اطراف ضریح امام حسین(ع)، برنامه ریزی برای نصب گنبد جدید حرم سیدالشهدا(ع) به ارتفاع 21.

- 5 متر سرعت می گیرد.

"، طرح مقام سازی ستون های اطراف ضریح از سال گذشته به منظور نصب گنبد جدید حرم سیدالشهدا(ع) به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شد.

با توجه به اینکه ستون های اطراف ضریح بسیار قدیمی و از استحکام لازم برخوردار نبود، باید تمامی چهار ستون اطراف ضریح مقاوم سازی می شد که تا اوایل سال جاری مقاوم سازی سه ستون اطراف ضریح به اتمام رسید.

به دلیل اینکه ستون های فضای بسیاری را اشغال کرده بود و موجب ازدحام جمعیت در اطراف ضریح می شد، بر همین اساس مهندسان و هنرمندان ایرانی در کنار مقام سازی ستون ها، طرح لاغرسازی آن ها را نیز اجرایی کردند تا در نهایت فضای هر طرف ضریح بیش از 1.

5 متر توسعه یابد.

اقدامات برای لاغرسازی و مقام سازی یکی دیگر از ستون های اطراف ضریح نیز در حال انجام است و به زودی اقدامات روی این ستون نیز به پایان می رسد و تمامی فضای بسته شده در اطراف ضریح امام حسین(ع) بر روی زائران باز خواهد شد.

به گفته متولیان این طرح، لاغرسازی و مقام سازی ستون های اطراف ضریح امام حسین(ع) تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز به اتمام می رسد و پس از آن گنبد جدید حرم سیدالشهدا(ع) نصب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای نصب گنبد جدید حرم امام حسین(ع) سرعت گرفت

برنامه ریزی برای نصب گنبد جدید حرم امام حسین(ع) سرعت گرفت