مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 تیر 1397 ساعت 12:262018-07-20سياسي

اختلافات سیاسی نباید حج را تعطیل کند/ برکات حج، حتی برای آن ها که حاجی نمی شوند


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به لزوم بهره بردن از ظرفیت حج برای رفع مشکلات مسلمانان گفت: با توجه به اهمیت حج در آیات و روایات, نباید اجازه دهیم اختلافات سیاسی موجب تعطیلی حج شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز 29 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) با تبریک دهه کرامت و هفته حج اظهار داشت: حج به عنوان یکی از ارکان دین در اسلام مطرح است و جایگاه بسیار رفیعی دارد؛ به گونه ای که پایداری دین با کعبه پیوند زنده شده است.

اهمیت حج و خانه خدا در آیات و روایات وی با اشاره به روایتی درباره کعبه افزود: خداوند کعبه را وسیله قوام جامعه اسلامی قرار داده است و در قرآن می خوانیم: خداوند کعبه این مکان مقدس اولین خانه ای است که خداوند برای عبادت قرار داده برای قوام جامعه اسلامی است.

همچنین در قرآن داریم که حضرت ابراهیم (ع) مأمور می شود تا مردم را به حج فراخواند و دعا می کند دل بخشی از مردم را متمایل به این خانه کند و در جایی دیگر دعا می کند که از بهره های مادی خود این سرزمین را بهره مند کن تا آنهایی که به این مکان می آیند گرفتار مشکلات نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلافات سیاسی نباید حج را تعطیل کند/ برکات حج، حتی برای آن ها که حاجی نمی شوند

اختلافات سیاسی نباید حج را تعطیل کند/ برکات حج، حتی برای آن ها که حاجی نمی شوند